Pencapaian Piagam Pelanggan Disember 2019

SEKSYEN KONSULTANSI DAN LATIHAN

Perkhidmatan
Janji
Perkhidmatan Yang Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Perkhidmatan Yang Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah
%
Jumlah
%
Permohonan perkhidmatan konsultansi pengurusan rekod
Memastikan permohonan perkhidmatan konsultansi pengurusan rekod akan dijawab  dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima.
18
100
TIADA
-
18
Permohonan kursus pengurusan dan pemeliharaan rekod
Memaklumkan status permohonan kursus pengurusan rekod dan pemeliharaan rekod dalam tempoh 2 minggu sebelum kursus dijalankan.
1
100
TIADA
-
1

SEKSYEN PELUPUSAN REKOD DAN SEKSYEN PENGURUSAN REKOD ELEKTRONIK

Perkhidmatan
Janji
Perkhidmatan Yang Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Perkhidmatan Yang Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah
%
Jumlah
%
Kebenaran pelupusan rekod konvensional dan rekod elektronik (tiada JPR)
Memberi kebenaran pelupusan rekod konvensional yang tidak dinyatakan dalam Jadual Pelupusan Rekod (JPR) dalam tempoh 6 bulan dan bagi rekod elektronik dalam tempoh 3 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.
49
100
TIADA
-
49
Kebenaran pelupusan rekod konvensional dan rekod elektronik (ada JPR)
Memberi kebenaran pelupusan rekod konvensional dan rekod elektronik yang dinyatakan dalam Jadual Pelupusan Rekod (JPR) dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
96
100
TIADA
-
96
Menghasilkan jadual pelupusan rekod fungsian jabatan
Menghasilkan Jadual Pelupusan Rekod Fungsian Jabatan dalam tempoh 6 bulan dari tarikh Bengkel Jadual Pelupusan Rekod diadakan.
-
-
TIADA
-
-

SEKSYEN PERKHIDMATAN PUSAT REKOD

Perkhidmatan
Janji
Perkhidmatan Yang Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Perkhidmatan Yang Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah
%
Jumlah
%
Penerimaan rekod awam
Memperakui penerimaan rekod awam dalam tempoh 3 hari bekerja selepas rekod dipindahkan.
52
100
TIADA
-
52

SEKSYEN RUJUKAN DAN AKSES

Perkhidmatan
Janji
Perkhidmatan Yang Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Perkhidmatan Yang Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah
%
Jumlah
%
Memastikan bahan rujukan dapat disediakan dalam tempoh 1 jam kepada penyelidik dengan syarat maklumat yang diberikan tepat dan lengkap serta dalam media yang dibenarkan.
Memastikan permohonan perkhidmatan konsultansi pengurusan rekod akan dijawab  dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima.
5,745
100
TIADA
-
5,745
Pinjaman jabatan
Memastikan permohonan pinjaman jabatan diurus dalam tempoh 5 hari bekerja dengan syarat maklumat yang diberikan tepat dan lengkap.
3
100
TIADA
-
3

SEKSYEN PERHUBUNGAN AWAM DAN PROMOSI

Perkhidmatan
Janji
Perkhidmatan Yang Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Perkhidmatan Yang Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah
%
Jumlah
%
Pertanyaan dan aduan pelanggan
Memberi jawapan kepada pertanyaan dan aduan pelanggan dengan menepati tempoh berikut:
  • Akuan penerimaan dalam masa 3 hari bekerja
2 (ADUAN)
11 (PERTANYAAN)
100
TIADA
-
2 (ADUAN)
11 (PERTANYAAN)
  • Maklum balas dalam tempoh 14 hari bekerja.
2 (ADUAN)
11 (PERTANYAAN)
100
TIADA
-
2 (ADUAN)
11 (PERTANYAAN)

SEKSYEN PENGURUSAN ARKIB NEGARAWAN DAN SEKSYEN PERHUBUNGAN AWAM & PROMOSI

Perkhidmatan
Janji
Perkhidmatan Yang Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Perkhidmatan Yang Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Yang Ditetapkan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah
%
Jumlah
%
Lawatan berpandu
Memberi keputusan permohonan lawatan berpandu ke ANM/ Memorial/ Galeria/ Pustaka dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima.
16
100
TIADA
-
16

Seksyen Dasar, Standard dan Pengurusan Kualiti

Tarikh: 13 Januari 2020

Image