splask

Advanced Search Function

Borang Maklum Balas

CIO

Seksyen Pelupusan Rekod

Unit Pelupusan Rekod

  1. Merangka dasar dan menyediakan garis panduan pelupusan rekod kerajaan;
  2. Merancang dan melaksanakan program pelupusan rekod kerajaan;
    • Menguruskan permohonan pelupusan rekod
    • Melaksanakan penilaian rekod
    • Menguruskan kebenaran pelupusan rekod
    • Memantau pemusnahan dan pemindahan rekod
  3. Mengemaskini pangkalan data pelupusan rekod; dan
  4. Melaksanakan kerja-kerja keurusetiaan Jawatankuasa Pelupusan Rekod.

Unit Penyedian Jadual Pelupusan Rekod (JPR)

    1. Merangka dasar dan menyediakan jadual bagi pemindahan rekod penting dan/atau rekod terperingkat ke Arkib Negara.
    2. Menyediakan Jadual Pelupusan Rekod Urusan Am.
    3. Merancang penyediaan Jadual Pelupusan Rekod Fungsian pejabat awam.
    4. Merancang dan mengendalikan bengkel penyediaan Jadual Pelupusan Rekod Fungsian bagi pejabat awam.
    5. Melaksanakan pemakaian Jadual Pelupusan Rekod Urusan Am dan Jadual Pelupusan Rekod Kewangan dan Perakaunan pejabat awam.
    6. Mengemaskini Jadual Pelupusan Rekod Urusan Am, Jadual Pelupusan Rekod Kewangan dan Perakaunan serta Jadual Pelupusan Rekod Fungsian Jabatan.
    7. Melaksanakan kerja-kerja keurusetiaan Jawatankuasa Jadual Pelupusan Rekod.

Unit Khidmat Sokongan

  1. Mengendalikan hal ehwal pentadbiran.
  2. Mengendalikan urusan kewangan Seksyen.
  3. Menguruskan Registri di peringkat Bahagian.
  4. Menyelaraskan hal ehwal perjawatan dan perkhidmatan Bahagian.
Image