splask

Advanced Search Function

Borang Maklum Balas

CIO

Seksyen Perkhidmatan Pusat Rekod

Unit Pusat Rekod Arkib

  1. Merancang keperluan ruang dan peralatan untuk penyimpanan rekod awam yang dipindahkan ke Arkib Negara.
  2. Merancang dan menguruskan penerimaan rekod yang diputuskan pindah dari pejabat awam kepada jagaan dan kawalan Arkib Negara.
  3. Mengurus dan menjalankan kerja-kerja pemprosesan rekod awam.
  4. Menguruskan penyimpanan dan memantau pemeliharaan rekod awam dalam jagaan.
  5. Memastikan keselamatan premis Pusat Rekod Arkib.
  6. Merancang, mengurus dan melaksanakan pemindahan kumpulan rekod awam yang telah bertaraf arkib ke Seksyen Repositori.

Unit Pusat Rekod Agensi

  1. Menyediakan spesifikasi bagi penubuhan Pusat Rekod Agensi.
  2. Menyediakan prosedur, piawaian dan panduan berkaitan penyenggaraan dan pemeliharaan rekod awam di Pusat Rekod Agensi.
  3. Memberi khidmat nasihat dan kepakaran berkaitan penubuhan dan penyenggaraan Pusat Rekod Agensi.
  4. Memantau keakuran kepada spesifikasi dan piawaian bangunan, kelengkapan dan peralatan penyimpanan.
Image